Általános szerződési feltételek

(a továbbiakban „ÁSZF”)

1. Bevezetés

Jelen ÁSZF tartalmazza az Arioso Budapest Kft. (székhely: 1075 Budapest Király utca 9.; cégjegyzékszám: 01-09-708823; adószám: 12897032-2-42; a továbbiakban „szolgáltató”) által az www.arioso.hu honlapon (a továbbiakban „honlap”) nyújtott szolgáltatások igénybevételének és a honlap használatának feltételeit, módját, valamint a honlapon nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő személy (a továbbiakban „felhasználó/Ön”) és a szolgáltató között alkalmazandó általános szerződési feltételeket.

A felhasználó a honlap használatával (regisztrációval és a rendelés megerősítésével, illetve feladásával) tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

A szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy az ÁSZF-et időről időre megváltoztassa. Kérjük, minden vásárlás előtt olvassa el és ellenőrizze az ÁSZF-et. Amennyiben nem járul hozzá az ÁSZF-ben történő bármiféle változáshoz, kérjük, azonnal szüntesse be az oldal használatát.

A szolgáltató a jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja. A módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. Tehát minden változtatás, amely az Ön visszaigazolt rendelése után következik be, nem fogja érinteni az adott rendelését, kivéve, ha a változtatást törvény írja elő számunkra.

A jelen ÁSZF tartalma érvényes: 2015.06.24-tól visszavonásig.

2. A szolgáltató
Név: Arioso Budapest Kft.
Székhely: 1075 Budapest, Király utca 9.
Üzlethelyiség címe: 1075 Budapest, Király utca 9.
Cégjegyzékszám: 01-09-708823
Adószám: 12897032-2-42
Bankszámlaszám: 10400126-50526557-52861016
IBAN: HU51-1040-0126-5052-6557-52861009
SWIFT: OKHBHUHB
Ügyfélszolgálat/áruház adatai
Cím:1075 Budapest, Király utca 9.
Telefon: +36 1 266 3555
E-mail: webshop@arioso.hu
Bolt nyitva tartása: hétfő–péntek: 10–19 és szombat: 10–16
Telefonon: hétfő–péntek: 10–19 és szombat: 10–16

3. A honlapon használatának feltételei

A honlapon való vásárláshoz Önnek valós adataival regisztrálnia kell és meg kell adnia személyes adatait. Ez különösen érvényes nevének, e-mail címének és szállítási címének megadására. A szolgáltató mindennemű felelősséget elhárít a regisztráció során hibásan vagy helytelenül megadott adatokból adódó, szolgáltatásban vagy a szolgáltatás teljesítésében bekövetkezett károkért, hibákért.

A honlapon kizárólag 18. életévüket betöltött cselekvőképes személyek vásárolhatnak.


4. Rendelés menete és a rendelések feladása

4.1.

Minden rendelés az elfogadás és rendelkezésre állás függvénye. Az Ön bevásárlókosarában lévő termékek nincsenek lefoglalva, azokat a megrendelés véglegesítése (a megrendelési folyamat teljes befejezése) és megerősítése előtt más elhasználók megvásárolhatják.

A honlapon vagy az egyéb szolgáltatások felületein megjelenő információkban előfordulhatnak hibák, pontatlanságok vagy hiányosságok a termékek leírását, árazását és promócióját, ajánlatokat, termékszállítási költséget, szállítási időt és hozzáférhetőséget illetően. A szolgáltató fenntartja a jogot bárminemű hiba, pontatlanság vagy hiányosság kijavítására, valamint arra, hogy előzetes tájékoztatás nélkül megváltoztassa vagy frissítse az információkat.

4.2.

Az Ön által kiválasztott termék oldalán tudja elkezdeni a vásárlás folyamatát. A terméket a „KOSÁRBA” gombra kattintva tudja a megvásárolni kívánt termékek listájához adni (KOSÁR). Ezt a folyamatot minden olyan terméknél meg kell ismételni, amelyet Ön meg kíván vásárolni.

Kosarának tartalmát a honlap jobb felső sarkában található „KOSÁR” feliratra kattintva a honlap bármely felületéről elérheti. Itt találhatja és ellenőrizheti az Ön által eddig kiválasztott és megvásárolni szándékozott termékeket. Ha egy termékből többet kíván vásárolni, azt a KOSÁR oldalán tudja beállítani.

4.3.

A KOSÁR oldalon (a „KOSÁR” feliratra kattintva érhető el) találhatók és ellenőrizhetők az eddig megvásárlásra kiválasztott termékek. Ezen az oldalon van lehetőség a nem kívánt termék törlésére (a törlés ikonra történő kattintással), valamint módosíthatja a szükséges darabszámot.

A kosárhoz további termékeket hozzáadni a honlap bal oldali menüire kattintva, az adott kategóriákból történő kiválasztás után, a fent leírtak alapján lehetséges.

Ha a kosár tartalma megfelelő, a következő lépésként ki kell választania a kívánt szállítási módot.


5. Szállítási mód

A megrendelési folyamat következő lépése a szállítási mód kiválasztása, amely személyes átvétel vagy házhoz szállítás lehet.

5.1. Személyes átvétel

Ha a KOSÁR oldalon a személyes átvétel lehetőségét választotta, a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ gombra kattintás után az oldal egy felületre irányít, amelyen a személyes adatok kitöltése után lehetőség van egy rövid üzenet elküldésére is, amelyben megírhatja esetleges egyéni igényeit.

A vásárlás elküldéséhez és véglegesítéséhez a MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE gombra kattintva a rendszer elküldi az adatokat.

A sikeres vásárlást a megjelenő „KÖSZÖNJÜK! ÖN LEADTA MEGRENDELÉSÉT” üzenet erősíti meg.

Röviddel az elküldés után értesítést küldünk a megadott e-mail címre az adott termékek átvételének időpontjáról. Átvétel a szolgáltató üzletében lehetséges. Amennyiben a megrendelés rögzítése után hibás adatot észlel (pl.: a visszaigazoló e-mailben), azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a szolgáltató felé.

5.2. Házhoz szállítás

A KOSÁR oldalon a házhoz szállítás lehetőségét választva a VÁSÁRLÁS gombra kattintás után, az oldal egy felületre irányít, amelyen a személyes adatok kitöltése után lehetőség van egy rövid üzenet elküldésére is, amelyben megírhatja esetleges egyéni igényeit (például a megadott adatoktól eltérő névre és címre kiállított számla iránti igényét stb.).

A vásárlás elküldéséhez és véglegesítéséhez a MEGRENDELÉS ELKÜLDÉSE gombra kattintva a rendszer elküldi az adatokat.

A sikeres vásárlást a megjelenő „KÖSZÖNJÜK! ÖN LEADTA MEGRENDELÉSÉT” üzenet erősíti meg.

Röviddel az elküldés után értesítést küldünk a megadott e-mail címre az adott termékek átvételének időpontjáról. Átvétel a szolgáltató üzletében lehetséges. Amennyiben a megrendelés rögzítése után hibás adatot észlel (pl.: a visszaigazoló e-mailben), azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni a szolgáltató felé.

Jelenleg az alábbi területekre szállítunk vágott virágot és cserepes virágot és ajándéktárgyat az alábbi feltételek szerint:

5.2.1. Virágküldés Magyarországon gyorspostával (Magyar Posta Zrt.) – CSAK virágcsokrot szállítunk ki: 8500,- Ft Hétfő–csütörtök: a 14 óráig leadott rendelések másnap 6 és 9 óra között kerülnek kiszállításra. 5.2.2. Virágküldés, ajándéktárgy kiszállítása Budapesten – ARIOSO FUTÁR: 2500,- Ft Hétfő–péntek: délelőtt 10–12 óráig, délután 12–19 óráig; szombaton: délelőtt 10–12 óráig, délután:12–16 óráig. 5.2.3. Ajándéktárgy kiszállítása egész Magyarország területén – Magyar Posta Zrt.: 2500,- Ft (bármennyi termék esetén), 1-3 munkanap alatt Hétfő–péntek: délelőtt 10–12 óráig, délután: 12–19 óráig; szombaton: délelőtt 10–12 óráig, délután:12–16 óráig. 5.2.4. Szállítással kapcsolatos információk Amennyiben virágot (vágott és cserepes) is rendel, a szállítási díj lehet budapesti és vidéki is – ebben az esetben a webshopból rendelt egyéb termékeket nem terheli külön szállítási költség. A webshopban rendelt termékek szállítási díja egész Magyarország területére egységesen 2500,- Ft (bármennyi termék esetén).

Bármilyen kérdés esetén kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a webshop@arioso.hu címen vagy a +36 1 266 3555 telefonszámon.

BIZTOSÍTÁS ÉS SZÁLLÍTÁS

A szolgáltató biztosít minden rendelést a szállítási idő alatt, amíg az az Ön által megadott szállítási címre kézbesítésre kerül.

Kérjük, vegyék figyelembe, hogy célunk minden rendelést 48 órán belül postára adni. A becsült szállítási idők csak tájékoztatásul szolgálnak, és a postára adás időpontjától számolandók. A szolgáltató nem tartozik felelősséggel semmilyen késésért, melyet a célországbeli vámellenőrzési eljárások okoznak.

A TERMÉK SZÁLLÍTÁSA

A virágküldés során az aznapi kiszállítás nem mondható le.

A felhasználó a megrendelt termék átvételekor köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson vagy a terméken, jegyzőkönyv felvételét kérheti a futártól, ugyanis a termék futártól való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, amely azt jelenti, hogy az átvételt követően a felhasználó kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a szolgáltatónak nem áll módjában utólagos mennyiségi és minőségi reklamációt elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a szolgáltató díjmentesen biztosítja a termék visszavételét, illetve cseréjét. A szolgáltató nem vállal felelősséget az átvételt követően észlelt sérülésekért.


6. Fizetés

A honlapon PayPalon keresztül történő és bankkártyás fizetés lehetséges. A fizetés kiválasztásával a kosárban szereplő és megvásárolni kívánt termékek összege terhelésre és levonásra kerül a bankszámlájáról/PayPal-számlájáról a fizetési folyamat végén.

Ön szavatolja, hogy az Ön által használt hitel-/bankkártya az Öné vagy a hitel-/bankkártya tulajdonosa külön felhatalmazta Önt annak használatára. Minden hitel-/bankkártya-tulajdonos felelősséggel tartozik a kártya érvényességének ellenőrzéséért és a kártyakibocsátó által történő engedélyezésért. Ha az Ön fizetési kártyájának kibocsátója elutasítja a fizetés engedélyezését a szolgáltató felé, nem tartozunk felelősséggel semmiféle késésért vagy a szállítás elmaradásáért.

A szolgáltató a lehetőségeihez mérten mindent megtesz a felhasználó rendelési és fizetési adatainak biztonsága érdekében, azonban nem felel semmilyen veszteségért, amely abból származik, hogy egy harmadik fél engedély nélküli hozzáférést szerez bárminemű adathoz, melyet a felhasználó megadott.


7. Felelősség

A szolgáltató felelősséget vállal a beérkezett és kiegyenlített megrendelések teljesítésre, azonban fenntartja a jogot arra, hogy amennyiben bármely virág nincs azonnal készleten és a kiszállítás kért időpontjáig nem tudja azt beszerezni, akkor a megrendelővel történő egyeztetés után azt más, hasonló virággal helyettesítse.

A felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott vagyoni és nem vagyoni károkért.


8. Szellemi tulajdonjogok

Minden, a honlapon szereplő tartalom, mint például képek, dokumentumok, logók, menük, weboldalak, eszközök, betűtípusok, dizájnelemek, virágkompozíciók és összeállítások vagy funkciók (a továbbiakban együtt „tartalom”) az Arioso Budapest Kft. tulajdonát képzi és szerzői jog és egyéb, a szellemi tulajdont oltalmazó törvények és rendeletek oltalma alatt áll. Ön nem reprodukálhatja, forgalmazhatja, tüntetheti fel, módosíthatja, nem készíthet hasonló munkát belőle és nem használhatja a tartalmat semmilyen módon, egészben vagy részben az Arioso Budapest Kft. előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.


9. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A szolgáltató legkésőbb 48 órán belül e-mail útján visszaigazolja a megrendelést. Amennyiben a felhasználó nem kapja meg 48 órán belül a visszaigazolást, mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a rendelési adatokat, így a megrendelt termék nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módot, a rendelés sorszámát és a felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.


10. Termékek

A termékek fő tulajdonságai a honlapon az egyes termékek oldalain szerepelnek. A honlapon eladásra kínált termékek bemutatására használt képek eltérhetnek a valódi megjelenéstől, tekintettel arra, hogy ez – a fényképek, illetve színek tekintetében – függ a használt webböngésző és monitor beállításától.


11. Árak és árazási Irányelvek

A honlapon szereplő árak tartalmazzák az általános forgalmi adót (áfa).

Fenntartjuk azonban a jogot arra, hogy előzetes értesítés nélkül is bármikor változtassunk a honlapon szereplő árakon vagy bármikor megszakítsuk a szolgáltatás. A szolgáltató nem tartozik felelősséggel Önnel vagy bármilyen harmadik féllel szemben semmiféle változtatás, ármódosítás és a szolgáltatás beszüntetésének vagy szüneteltetésének tekintetében. A rendelés leadásával a honlapon feltüntetett termékár elfogadásra kerül, kivéve, ha fizetési hiba áll fenn.


12. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére magyar és angol nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, amely szem előtt tartja az Európai Parlament és a Tanács fogyasztók jogairól szóló 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés a visszaigazolás megérkezésével jön létre. A megrendelést a teljesítés előtt legfeljebb 24 órával, írásban lehet lemondani. Ezt követően már nem áll módunkban visszafizetni a vételárat. A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek; a szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.

13. Elállási jog
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az elállási jog kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkozik, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjére (a továbbiakban „fogyasztó”).

A fogyasztó a terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

A fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A felhasználó/fogyasztó az elállási jogát úgy gyakorolhatja, hogy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttatja a szolgáltatónak a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségire.

A felhasználó/fogyasztó az elállási szándékának jelzésére használhatja a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében szereplő Elállási/Felmondási nyilatkozatmintát, amely az ÁSZF 1. számú mellékletét képzi.

A fogyasztó elállási jogát határidőben gyakoroltnak kell tekinteni, ha a fogyasztó az átvétel napjától számított tizennégy (14) napon belül elküldi elállási nyilatkozatát a szolgáltató részére. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a szolgáltatónak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a szolgáltató a határidő számítás szempontjából.

Javasoljuk, hogy a fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a szolgáltató jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A terméknek a szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli. A szolgáltatónak nem áll módjában átvenni utánvéttel visszaküldött csomagot. A termék visszaküldésének költségének kívül a fogyasztót semmilyen más költség nem terheli az elállás kapcsán. Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó a szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte – a kettő közül a szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a szolgáltató, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten a hozzájárulását adja más fizetési mód igénybevételéhez; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli a fogyasztót.

A fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.


14. Elállási jog elvesztése A fogyasztót az alábbi esetekben nem illeti meg az elállási jog:

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti. Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.

Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a felhasználó személyére szabtak (pl. vágott virágcsokor).

Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (pl. virágok).

Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel. Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor. Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a szolgáltató a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Lezárt csomagolású hang- vagy képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

A terméket használta, hordta, kimosta, módosította vagy bennük kárt tett.

Az azonosító címke a termékről eltávolításra került.

A termékeket nem kompletten, használatlan állapotban, az eredeti csomagolásban küldi vissza. Amennyiben egy készletet küld vissza, annak nem minden részét tartalmazza.

15. Elállási jog vizsgálata

A szolgáltató a visszaküldés után ellenőrzi a felhasználó/fogyasztó visszaküldésre való jogosultságát a kormányrendeletben és a jelen ÁSZF-ben foglaltaknak megfelelően. Amennyiben a visszaküldés minden feltételnek megfelel, a visszaküldendő termékek elfogadásáról a felhasználó/fogyasztó e-mailben kap értesítést és a felhasználó/fogyasztó választása szerint a szolgáltató kicseréli a terméket vagy visszatéríti a visszaküldött termékek vételárát

A vételár visszatérítésének időkerete függ a használt fizetési módtól.

16. Szavatosság

A felhasználó a szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. A kétéves elévülési határidőn túl a felhasználó már nem tudja érvényesíteni kellékszavatossági jogait.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A kiszállítást/átvételt követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a szolgáltató nem köteles a felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának a következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

Ingó dolog (termék) hibája esetén a felhasználót termékszavatosság illeti meg. Ez esetben a fogyasztónak minősülő felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A felhasználó/fogyasztó a szavatossági igényeit a szolgáltató jelen ÁSZF 2. pontjában meghatározott elérhetőségein érvényesítheti.


17. Panaszügyintézés

A felhasználó a termékkel vagy a szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a jelen ÁSZF 2. pontjában meghatározott elérhetőségein érvényesítheti.

A szolgáltató a szóbeli panaszt lehetősége szerint azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség a panasz jellegéből adódóan vagy ha a felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.

A szolgáltató személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv egy példányát helyben átadja a felhasználónak.

A szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát a felhasználónak.

Minden egyéb esetben a szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A szolgáltató a telefonon vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben megkönnyíti a panasz visszakeresését.

A szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés a jelen ÁSZF értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén a szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a felhasználót.


18. Technikai korlátok

A honlapon történő vásárlás feltételezi a felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, amely megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.


19. Adatvédelmi szabályzat

A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a következő címen érhető el: www.arioso.hu/____

1. melléklet

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet melléklete

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

Címzett: Arioso Budapest Kft. (székhely: 1075 Budapest Király utca 9.; cégjegyzékszám: 01-09-708823; adószám: 12897032-2-42) Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja: A fogyasztó(k) neve: A fogyasztó(k) címe: A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Kelt